Handelsbetingelser

Tak fordi du valgte at handle ved GR Trading, på vores site, www.bazzaz.dk herefter forkortet BAZZAZ.

Vores vilkår for samhandel finder du her, og dem skal vi bede dig gennemlæse grundigt, da de danner grundlag for købsaftalen du indgår med os.

Det vigtigste du skal vide er, at vi naturligvis overholder e-handelslovgivningen, herunder lov om visse forbrugeraftaler og købeloven.

Nedenstående betingelser omfatter kun aftaler mellem BAZZAZ og forbrugere (som defineret i forbrugeraftalelovens § 3, stk. 1). Er du erhvervsdrivende er enhver aftale mellem dig og FRDEV i stedet omfattet af vores salgs- og leveringsbetingelser for erhvervsdrivende, som aftales inter partes.

Virksomhedsoplysninger:

GR TRADING
NIELS BUGGES VEJ 46
DK-7100 VEJLE
Telefon: +45 22226278

CVR-nummer: 31929121

Etableringsår: 2009

 

Du kan kun købe varer på www.bazzaz.dk, hvis du accepterer salgs- og leveringsbetingelserne på denne side. Ved ordreafgivelse har du altid adgang til at læse og acceptere disse betingelser, samt at udskrive betingelserne hvis du ønsker det.

Du opfordres til at læse salgs- og leveringsbetingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene indebærer for dig.

1.Indgåelse af aftaler

1.1

Ordre procedure

Afgivelse af en ordre forudsætter, at du oprettes som kunde i vores kunderegister.

1.1.1

Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail om, at vi har modtaget din ordre.

1.1.2

Du kan altid følge din ordrestatus, ved at følge det link, der er angivet i din ordrebekræftelse, eller ved at gå ind på din medlemskonto via dit personlige brugernavn/kodeord.

1.1.3

Du opfordres til at udskrive ordrebekræftelsen umiddelbart efter modtagelsen, idet denne kan være relevant i forbindelse med ombytning, udnyttelse af fortrydelsesret eller reklamation.

1.1.4

Alle kontrakter indgås på dansk.

1.2 Faktura

1.2.1

En elektronisk faktura i PDF format fremsendes pr. e-mail når din ordre afsendes fra vort lager.

2. Priser og betaling

2.1 Priser

2.1.1

Alle opgivne priser er inklusive moms og angives i danske kroner. Den gældende pris er den, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden ud for den pågældende vare. Ved bestilling kan du se den samlede pris inklusive moms, afgifter og eventuelle fragtomkostninger.

2.2 Betaling

Ordrer kan betales på følgende måder:

Betalingskort

Bankoverførsel

BAZZAZ anvender en sikker betalings-gateway. Kommunikationen med denne betalingsløsning er testet af Nets og andre kortudstedere og kortindløsere. Alle kortdata sendes krypteret, så dine oplysninger er sikrede. Hvis vi ikke er i stand til at levere hele ordren, kan vi reducere din betaling til den nye ordretotal. Vi kan derimod ikke øge beløbet, såfremt du ønsker at tilføje en eller flere varelinjer. Hvis du betaler med betalingskort, trækkes beløbet først på din konto, når varen er afsendt. Det trukne beløb vil fremgå af din konto.

Bemærk venligst, at såfremt du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret på en fakturabetalt ordre, vil du ikke få faktura- og postgebyret refunderet.

3. Levering

3.1 Leveringssted

3.1.1

Levering sker til den i ordren afgivne adresse. I det fald at der er en uoverensstemmelse med fragt omkostningerne i forhold til de i webshoppen viste, tages der forbehold for en ekstrabetaling til dækning af omkostningen. Du vil da blive kontaktet af vores kundeservice og har naturligvis mulighed for at annullere ordren.

3.2 Leveringstid

3.2.1

Vi afsender normalt din vare samme eller næstfølgende hverdag, som vi sender en skriftlig ordrebekræftelse. Vi opkræver ikke betaling før varen afsendes fra vort lager.

Hvis din ordre indeholder bestillingsvarer, vil varerne dog først blive afsendt, når vi kan foretage en samlet levering, medmindre du har valgt dellevering og accepteret eventuel ekstra fragtomkostninger i forbindelse hermed.

 

Ordrer leveres normalt som postpakke via Post Danmark og kan følges i deres Track & Trace system. Forsendelsens nummer får du via din personlige ordrestatus på vores hjemmeside.

Du modtager desuden en e-mail med pakkens forsendelsesnummer, når vi afsender din ordre.

Du vil altid få omkostninger til fragt af den enkelte ordre oplyst, inden du afgiver bestilling.

3.2.2

Hvis leverancen bliver forsinket, underretter BAZZAZ dig snarest muligt herom pr. e-mail.

4. Ejendomsforbehold og risiko

4.1

Alle produkter og varer købt hos BAZZAZ forbliver BAZZAZ’s ejendom indtil leveringstidspunktet. Det betyder, at risikoen for bortkomst og/eller beskadigelse påhviler BAZZAZ indtil leveringstidspunktet. Som leveringstidspunkt anses, når varer er leveret til dig.

Dog har du risikoen for returforsendelser, med mindre der er tale om hændelig undergang i fortrydelsesperioden, indtil BAZZAZ modtager varerne.

5. Fortrydelsesret

5.1 14-dages fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos BAZZAZ. Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, du har fået det købte eller den første levering i hænde.

For at kunne udnytte din fortrydelsesret skal varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog den. Forbrugeren har ret til at refundere et produkt, selv om det har været taget i anvendelse. I så fald skal vi fratrække værdiforringelsen af varens pris og refundere forbrugeren differencen. Da BAZZAZ produkterne er højteknologiske elektronikprodukter, skal produkterne gennemtestes hos producenten forud for en mulig værdiansættelse. Denne omkostning, sammenholdt med at brugte produkter ofte ikke kan gensælges, eller har en lav gensalgspris, betyder at vi ansætter brugte returnerede varer til kr. 0,-. Du får derfor ikke kontant refusion, hvis du fortryder købet af et produkt der har været taget i anvendelse.

Ved køb af produkter og varer hos BAZZAZ er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Den originale emballage skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

Købet kan fortrydes ved at nægte modtagelse af varen eller ved at sende varen retur til den angivne adresse (se mere under punkt 5.3). Udgifter til returnering indenfor fristen for fortrydelse afholdes af kunden.

5.3 Returnering

Hvis du skal returnere en vare beder vi dig kontakte vores kundeservice center på gr@grtrading.dk med angivelse af dit navn, kundenummer, ordrenummer og varenummer, som du ønsker at returnere.

Undlader du at kontakte os inden returnering pålægges et handling gebyr på 10 % af varens pris, der modregnes i dit tilgodehavende.

 

Ønsker du dine penge retur, vil beløbet som udgangspunkt blive ført automatisk tilbage til det betalingskort, som du betalte ordren med oprindeligt. Alternativt vil vi kontakte dig og anmode om oplysninger om dit pengeinstitut. Vi skal i så fald bruge følgende oplysninger:

Bankens navn

Registreringsnummer (4 cifre)

Kontonummer (10 cifre)

Vi returnerer typisk beløbet til din konto 7-10 hverdage efter, at vi har modtaget varerne retur fra dig.

6. Reklamationsret, returnering mv.

6.1 To års reklamationsret på alle varer

6.1.1

Vil du påberåbe dig en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter, at du har opdaget manglen. I modsat fald fortaber du retten til at påberåbe dig manglen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede manglen, er altid rettidig. Har du ikke inden 2 år efter salgsgenstandens overgivelse til dig meddelt os, at du vil påberåbe dig en mangel, kan du ikke senere gøre den gældende, medmindre vi har påtaget os at indestå for genstanden i længere tid.

6.2 Returnering

Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, herunder i forbindelse med reparationer eller omlevering, sker efter følgende procedure: Vi beder dig kontakte vores kundeservice gr@grtrading.dk med angivelse af dit navn, kundenummer, ordrenummer og varenummer på den vare, som du ønsker at returnere, forinden returnering. Varer der sendes uden oprettelse af returneringsmail, eller telefonisk aftale, pålægges et håndteringsgebyr på kr. 500,-

6.3 Reparation og omlevering

6.3.1

Såfremt varen er behæftet med fejl eller mangler, og du har reklameret rettidigt, udbedrer vi sådanne fejl eller mangler inden for rimelig tid.

6.3.2

Hvis det viser sig ikke at være muligt eller vi ikke skønner det hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager vi os i stedet at levere en ny fejlfri vare efter returnering af den mangelfulde vare. Vi refunderer dig desuden eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen.

6.3.3

Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig. refunderer vi i stedet købesummen, inklusive udgifter til returnering.

6.3.4

Bestemmelser i dette afsnit 6.3 træder ikke i stedet for dine øvrige rettigheder efter Købeloven, herunder retten til at kræve forholdsmæssigt afslag.
Returvarer bedes sendt til følgende adresse:
GR TRADING
NIELS BUGGES VEJ 46
7100 Vejle

7. Personoplysninger

7.1 Behandling af personoplysninger

Vi behandler evt. personoplysninger fortroligt og udleverer intet til 3. Mand.

9. Ansvar og ansvarsbegrænsning

9.1 Ansvarsbegrænsning

BAZZAZ kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader, herunder men ikke begrænset til driftstab, avancetab, krav fra tredjemand og/eller beskadigelse af data.

9.2 Produktansvar

BAZZAZ er ansvarlig for produktansvar i henhold til produktansvarsloven. Du er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele BAZZAZ, såfremt der er opstået en produktansvarsskade, eller at der er fare for, at en sådan skade vil indtræde.

9.3 Force Majeure

Hvis der opstår en ekstraordinær situation, der er udenfor BAZZAZs kontrol, og som efter købeloven må anses som force majeure, bliver BAZZAZ’s forpligtelser suspenderet i det tidsrum, den ekstraordinære situation varer. I en sådan ekstraordinær situation kan du opsige din endnu ikke opfyldte ordre med BAZZAZ, hvis situationen varer eller antages at ville vare længere end 60 dage. I så tilfælde er dit opsigelsesvarsel 14 dage.

10. Andet

10.1 Forbehold for trykfejl mv.

10.1.1

Vi tager forbehold for trykfejl, leverandørernes prisforhøjelser, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte / udgåede varer, leveringssvigt fra vores leverandører og force majeure.

10.2 Dokumentation og vejledning

10.2.1

I det omfang der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, medfølger disse leverancen. Såfremt der ikke findes produktbeskrivelse og vejledning, hvor dette måtte forventes, fremgår dette af den konkrete produktinformation.

10.3 Ugyldighed

10.3.1

Hvis nogen del af disse betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af betingelserne.

10.4 Lovvalg

10.4.1

Dit køb hos BAZZAZ er reguleret af dansk ret.